5 metode simple pentru a ne menţine sănătoşi

Recomandat by Ana Balan on Aug 29, 2016 Sănătate 661 Vizualizari

Sunt multe aspecte pe care nu le ştim despre organismul uman şi totuşi trăim cu impresia că suntem bine sănătoşi în fiecare zi. Mai mult decât atât, aproape niciodată nu suntem conştienţi de ceea ce mâncăm şi care sunt efectele alimentaţiei în organismul nostru. Deşi în ultimii ani se pune un accent foarte mare pe cunoaştere, alimentaţie, au apărut tot felul de tendinţe şi mode în bucătăria noastră, încă există foarte mulţi oameni care se alimentează precar. Mai avem multe de învăţat, iar stilul nostru de viaţă este dovadă clară că nu ştim nici măcar 50% despre cum funcţionează organismul uman şi că încă mai avem multe de descoperit despre alimentaţie şi principii de alimentare.

Din fericire cercetătorii descoperă zilnic noi moduri de a ne păstra sănătoşi şi de a trăi o viaţă mai lungă.

Aici,howandwhy.ro, va selectat 5 metode simple prin care poți  și tu face asta:

1. Încetează să urmezi diete
Încetează cu ideea că „o să fac exces azi, dar o să mănânc mai puțin (sau fără zahăr, carbohidrați etc) începând de mâine (sau de săptămâna/luna viitoare)”. Corpul nostru nu reacționează bine la acest cerc vicios de exces și restricții.
Este mult mai bine să găsești o metodă sustenabilă și sănătoasă de a mânca azi și de acum încolo. Reține că asta nu înseamnă că nu vei putea să te duci la petrecerile de sezon sau că nu vei putea mânca prăjituri sau să bei alcool. Poți să bei și să mănânci ce vrei și nu trebuie să te simți vinovat pentru asta! Când mănânci aproximativ 85% alimente sănătoase și doar 15% altceva, vei observa că te simți bine și că nu ai sentimentul că te abții de la ceva. Încearcă!
2. Dormi bine noaptea
Încearcă să ai o oră fix când mergi la culcare și să dormi minimum 8 ore în fiecare noapte.
Nu lăsa sărbătorile să intervină peste programul tău de somn: dormitul bine în fiecare noapte ajută la menținerea sistemului imunitar în bune condiții și îți optimizează metabolismul. Încă un motiv pentru care somnul ar trebui să fie o prioritate: lipsa somnului îți afectează hormonii, inclusiv pe cei care sunt responsabili cu reglarea apetitului.
3. Fii în mișcare!
Deși exercițiul fizic este foarte benefic pentru sănătate, de obicei sare pe ultimul loc în timpul sezonului de vacanță. Exercițiile sunt asociate cu o stare de bine și cu îmbunătățirea imunității, somn mai bun și nivel mai mic de stres, deci este foarte important să îți faci timp și pentru mișcare în această perioadă a anului. Nu contează pentru ce fel de exerciții optezi atât timp cât te miști în fiecare zi. Până și mersul pe jos este grozav! Ai grijă să nu exagerezi cu intensitatea. Exercițiile fizice solicitante pentru a compensa zilele in care nu ai avut activitate nu sunt o idee bună.
4. Nu sări peste mese
Uneori, oamenii sar peste mese pentru a slăbi, dar acest obicei nu este sănătos. Este mult mai bine să ai 3 mese regulate pe zi și să ai gustări sănătoase între ele pentru a regla nivelul de zahăr din sânge.
Dacă știi că urmează o noapte plină de mâncăruri delicioase și băuturi, încearcă să mănânci mai lejer în cursul zilei. Dacă vii la petrecere flămând pentru că ai sărit peste micul dejun și/sau prânz, există riscul să faci excese și chiar să ți se facă rău.
5. Grăbește-te încet
Știu că este greu, mai ales în această perioadă a anului, dar să îți încetinești puțin ritmul vieții poate face minuni asupra minții și corpului tău. Suntem atât de obișnuiți să ne grăbim și să fim mereu ocupați încât nu ne acordăm timpul necesar pentru a ne reîncărca bateriile.
Gândește-te că poți refuza o petrecere sau două dacă te simți prea stresat de timp și extenuat. Este ok să refuzi un eveniment social pentru a avea mai mult timp pentru tine. Dacă totuși consideri prea greu de realizat, încearcă asta: închide ochii și inspiră adânc de 10 ori de fiecare dacă când te simți nervos sau copleșit.

Ana Balan

Ana Balan

Îți recomandăm

Interesante

Abonează-te la newsletter pentru ultimele noutăţi!