Lipsa acestei vitamine accelerează riscul apariției migrenelor

by Ana Balan on Oct 23, 2016 Sănătate 595 Vizualizari

Durata unei migrene poate fi de la cateva ore pana la 3 zile. Sunt mai multi factori care provoaca migrenele, factorii genetici, neurologici, mediul. Migrenele ataca diferit si inainte de instalarea lor totala apar simptome ca transpiratie in exces, stari de ameteala, varsaturi, sensibilitate la lumina, frisoane. Conform studiilor, mai mult de 300 de milioane de oameni sufera de migrena in intreaga lume, 6-7% dintre acestia sunt barbati si 15-18% sunt femei.

Cauzele migrenelor
Nu se cunosc exact cauzele instalarii migrenelor, dar sunt studii care sustin ca ar putea fi cele de mai jos.

1.  Vasoconstrictie la nivelul creierului
Migrenele pot fi cauzate de o scadere a circulatiei sangelui si o vasoconstrictie la nivelul creierului, urmate apoi de o intindere si dilatare a vaselor de sange, ducandu-se astfel la activarea neuronilor care cauzeaza durerea.

2.  Modificari in nivelul de serotonina
Vasele de sange umflate si inflamate, mai ales cele de la nivelul creierului, pot cauza migrene.

3.  O afectiune neurologica legata de activitatea celulelor nervoase
Migrenele apar si ca rezultat al afectiunii unor nervi ce impacteaza activitatea celulelor nervoase.
4.  Un flux prea mare de sange in creier

Carenta de vitamine si instalarea migrenelor
Mai multe studii sustin ca migrenele pot fi reduse cu ajutorul vitaminelor B6, B12 si a acizilor folici, luate sub forma de supliment timp de 6 luni.  Se pare ca un consum mai ridicat de riboflavina (Vitamina B2) previne atacurile migrenelor. Aportul corespunzator de vitamina B2 reduce frecventa migrenelor. Aceasta vitamina joaca un rol esential in calmarea celulelor nervoase. Ai nevoie de aproximativ 400 de miligrame de vitamina B2 pe zi pentru a preveni migrenele. Aceasta se gaseste in produsele lactate, carne, peste si legume. Un nivel ridicat de homocisteina poate provoca o disfunctie sau o anumita mutatie genetica ceea ce face ca persoana in cauza sa fie mai predispusa la migrene. Vitaminele B6 si B12 reduc nivelul de homocisteina. Profesorul Lyn Griffiths spune ca pacientii carora li s-au oferit suplimente de viamina B au inregistrat un nivel mai mic de homocisteina si au avut mai putin de suferit de pe urma migrenelor. Tot el ne spune ca un alt rol foarte important in aparitia migrenelor il are si carenta de vitamina D.

Deficienta de vitamina D este din ce in ce mai des intalnita, deoarece oamenii au tendinta sa petreaca mai mult timp inauntru si mai putin timp afara, la soare. Multiple studii au demonstrat faptul ca lipsa vitaminei D din organism poate provoca dureri de cap. Se recomanda o doza zilnica de pana la 2.000 miligrame. Cele mai bune surse de vitamina D sunt lumina soarelui, suplimentele alimentare care contin aceasta vitamina, precum si uleiul de peste cu omega-3.

Ana Balan

Ana Balan

Îți recomandăm

Interesante

Abonează-te la newsletter pentru ultimele noutăţi!