Respiratie profundă- 5 beneficii pentru sanatate!

by Irina Renchez on Jul 14, 2020 Sănătate 108 Vizualizari

Exercitiile de respiratie profunda  ar putea salva sanatatea ta. Când vă simțiți nervos, stresat sau anxios, acordați  atenție la respirație. 

Managementul stresului este un element important pentru îmbunătățirea sănătății și a calității vieții dvs. și cred că exerciții de respirație profundă ar trebui  să devină un principiu fundamental de gestionare a tensiunilor vieții. Fie că aveți emoții negative sau de durere fizică, organismul răspunde într-un mod similar de fiecare dată. Atunci este posibil să apară batai rapide ale inimii, strângerea mușchilor, pupile dilatate și transpirație, în plus respirații scurte,și rapide.Aceasta nu este doar o reacție instinctivă, ci un obicei  a organismului ce s-a dezvoltat de-a lungul timpului, ca răspuns la situații de stres. Si orice moment în care simți o înțepătură de furie sau anxietate ,în corpu începe pomparea sucurilor (si anume adrenalina si cortizol) .

Acest tip de reacție fizică este legată de probleme de sanatate, cum ar fi bolile cardiovasculare, insomnie, hipertensiune arterială (tensiune arterială ridicată), indigestie, infecții crescute și boli autoimune. De asemenea, aceasta contribuie la depresie, anxietate si alte probleme de sanatate mintala.

Din fericire, vă puteți recupera sănătatea fizică și mentală prin practicarea exercițiilor de respirație profundă. Aceste exercitii pot inversa reactiile naturalaea corpului la conditii de stres, care vă vor ajuta să gestionați emoțiile negative și chiar durerile fizicice mai eficient. Noi nu putem elimina întotdeauna stresul din viața noastră, dar putem  învăța să se ocupăm de el într - un mod mai sănătos.

Deci, ce efect au exercitiile de respiratie profunda  pentru tine Când înveți să respiri adânc, lent, organismul reactioneaza in  mai multe moduri pozitive:

1.  Mușchii se pot relaxa Veți găsi că este dificil să se mențină o mulțime de tensiune fizică atunci când respirație în mod corespunzător.

2,  Livrarea de oxigen  se îmbunătățește Când respirația profund și ești relaxat, oxigenul proaspăt se revarsă în fiecare celula din organism. Acest lucru crește funcționalitatea fiecărui sistem din organism. Veți observa , de asemenea ,îmbunătățită de concentrare mentală și rezistenta fizica.

3. Tensiunea arterială scade Pe măsură ce mușchii eliberați de tensiune, vasele sanguine se dilata si tensiunea arteriala poate reveni la un nivel normal.

4.  Endorfinele sunt eliberați. Respirație profundă declanșează eliberarea de endorfine, care îmbunătățește sentimentele de bunăstare și oferă dureri derelief.

5.  Detoxifierea imbunatateste obiceiuri bune de respiratie ajuta functia sistemului limfatic corespunzator, ceea ce favorizează eliberarea de toxine dăunătoare. Acest lucru curăță organismul și îi permite să direcționeze energia către funcțiile mai productive.

 

Exercitii de respiratie profunda sunt foarte ușor de făcut, dacă vă faceți timp să le facă în mod corespunzător. Aici este o bază de rutină, care vă va ajuta să învețe corzi de respirație profundă:

1. Intinde-te într-un loc confortabil, liniștit. Permiteti-va sa fie liber de distragere timp de cel puțin 5-10 minute.

2. Da-ti un moment pentru a incepe relaxarea muschilor. Caută locuri care dețin tensiune și eliberați-l.

3. Inspirați profund, de umplere plamanii cu aer. Aduce aerul în abdomen, nu doar piept. Încet conta la cinci în timp ce inhala.

4. Expirați profund, golirea plamanii complet. Din nou, numărați lent până la cinci după cum expirati. Pe măsură ce expiri, eliberați tensiunea din muschii.

5. Continuați să inhalați și expirați profund timp de câteva minute, numărând încet până la cinci de fiecare dată. Se concentrează asupra respirației și numărarea ta. Lăsați-vă mintea să ia o pauză de la distragere.

Încercați și de a face acest exercițiu (sau ceva similar), cel puțin o dată pe zi.  Într-adevăr ve-ți  face o diferență!

SFATURI PENTRU EXERCIȚII DE RESPIRAȚIE PROFUNDĂ:

- Dacă nu puteți găsi timp sărezervați  pentru respirație profundă, apoi faceți un efort conștient de a respira mai profund în timpul vieții cotidiene, cu un accent deosebit pe expirati complet, care este o parte importanta a respirației in mod corespunzator.

- Așezați mâna pe abdomen  ca să simtiți drum prin exercițiu. stomacul ar trebui să se ridice și să scadă simțitor în timp ce respirați.

- Unii oameni considera ca zgomot alb, muzica sau sunetul de ploaie de relaxare este liniștitor și îi ajută să se relaxeze pentru exercitii de respiratie profunda. Alții găsesc aceste distrage atenția și preferă liniștea. A face ceva experimente pentru a găsi ceea ce vă ajută să vă relaxați.

Îți recomandăm

Abonează-te la newsletter pentru ultimele noutăţi!