10 DINTRE CELE MAI BUNE REMEDII PENTRU UN SOMN MAI BUN

Recomandat by Ana Balan on Mar 11, 2017 Sănătate 550 Vizualizari

Astazi va vom prezenta 10 remedii de casa, care va vor ajuta in cazul in care suferiti de insomnii sau alte tulburari de somn. Acestea se bazeaza pe lapte fierbinte si alte ingrediente care va pot ajuta sa adormiti mai usor si sa va asigurati timpul corespunzator de repaus nocturn.

1. Scortisoara

Scortisoara are numeroase beneficii pentru sanatate, inclusiv imbunatateste calitatea somnului. Adaugati un sfert de lingurita de pudra de scortisoara la un pahar de lapte cald si beti amestecul inainte de a merge la culcare, pentru a va asigura un somn de noapte corespunzator.

2. Nucsoara

Nucsoara este un agent sedativ puternic, care de asemenea ne poate ajuta sa adormim.

Adaugati 1 lingurita de pulbere de nucsoara la un pahar de lapte cald si consumati inainte de culcare sau adaugati nucsoara proaspata la o cana de suc de fructe cald sau apa, pentru acelasi efect.

3. Sofran

Sofranul are usoare proprietati sedative, care pot trata insomnia si alte tulburari de somn. Adaugati cateva fire la un pahar de lapte fierbinte si consumati-l seara, pentru a avea un somn de noapte mai bun.

Sofranul poate fi adaugat si altor ceiuri din plante medicinale cu efect calmant.

4. Ceai de musetel

Ceaiul de musetel are o istorie veche, ca si remediu  natural impotriva tulburarilor de somn. Chiar daca oamenii de stiinta inca nu sunt siguri care dintre compusii musetelului ne ajuta sa dormim mai bine, este posibil  ca acest fenomen sa se datoreze efectului apigeninului. Pentru a prepara acest ceai, adaugati 2-3 flori la o cana de apa, apoi strecurati si consumati-l inainte de culcare.

5. Ceai de laptuci

Unul  dintre cele mai bune remedii impotriva insomniei este ceaiul de laptuci ( salata verde ). Aceasta se consuma de obicei ca si salata, dar se poate folosi si pentru prepararea ceaiului.

Doar se da in clocot si se strecoara, apoi se pune in cana si se consuma cu putina miere, cu o ora inainte de culcare.

6. Ceai de valeriana si nucsoara

Ambele plante au efect  sedativ si miorelaxant, care va pot ajuta sa adormiti mai usor. Amestecati o jumatate de lingurita de valeriana cu putina nucsoara rasa, in doua cani de apa fierbinte si lasati sa stea aproximativ 15 minute. Consumati-l inainte de a merge la culcare. Acest amestec este foarte puternic, in consecinta, nu trebuie sa-l utilizati mai mult de 2 – 3 saptamani.

7. Seminte de chimen

Semintele de chimen sunt printre cele mai eficiente remedii naturale pentru inducerea somnului. Se adauga o lingurita de pulbere de chimen intr-o banana facuta piure si se consuma inainte de culcare. Daca nu dispuneti de pudra de chimen, macinati seminte proaspete.

8. Banane

Bananele sunt un remediu vechi impotriva insomniei. Ele sunt bogate in triptofan, un compus care stimuleaza nivelul serotoninei si regleaza somnul. Pe langa triptofan, bananele mai contin minerale cum ar fi calciu, potasiu si fier, care va sunt si ele de ajutor.

9. O baie fierbinte

O baie fierbinte cu cel putin doua ore inainte de a merge la culcare trateaza insomnia, relaxeaza organismul si terminatiile nervoase. Pentru rezultate optime adaugati cateva picaturi de ulei esential de lamaie, musetel, rozmarin, lavanda, etc, in cada de baie.

10. Otet de mere si miere

Acesta contine anumiti aminoacizi care diminueaza epuizarea, in timp ce mierea provoaca somnolenta prin cresterea nivelului de serotonina. Adaugati doua linguri de otet de mere si aceeasi cantitate de miere intr-o ceasca de apa calda si consumati amestecul inainte de culcare.

Sursa: healthylifeidea.com

Ana Balan

Ana Balan

Îți recomandăm

Interesante

Abonează-te la newsletter pentru ultimele noutăţi!