Această vitamină ne tine in viată. Ce ti se ascunde despre importanta ei!

by Ana Balan on Mar 15, 2017 Sănătate 789 Vizualizari

Vitamina B12 protejează sănătatea celulelor sanguine şi a nervilor. Ajută, în plus, la crearea ADN-ului (material genetic în celule). Vitamina B12 protejează, de asemenea, de anemie megaloblastica. Acest tip de anemie face o persoană să se simtă slabă şi obosită.

Vitamina B12 constituie cel mai puternic factor antianemic cunoscut pana in prezent. 

În primul rând, verificați lista următoare de simptome:
• Amețeală, oboseală și oboseală
• bătăi rapide ale inimii
• Lipsa de concentrare și a memorie

• Furnicături și amorțeală a picioarelor și mâinilor
• Lipsa coordonării și echilibrului
• piele cu aspect palid
• Durerea limbii
• Sangerarea gingiilor și învinețire ușoară

• Stomac deranjat
• scădere în greutate anormală
• Halucinații, depresie, manie si iritabilitate
Dacă vă confruntați cu mai multe dintre aceste simptome, este posibil să fiti deficienti in vitamina B12.

Vitamina B12 și importanța acesteia


Vitamina B12 protejează sănătatea celulelor sanguine și a nervilor. Ajută, de asemenea, crearea ADN-ului (material genetic în celule). Vitamina B12 protejează, de asemenea, de anemie megaloblastică. Acest tip de anemie face o persoană să se simtă slaba și obosita.

Pentru a absorbi vitamina B12 din alimente, organismul are nevoie sa efectueze două etape. Mai întâi, acidul clorhidric din stomac separă vitamina din proteinele găsite în produsul alimentar. Ulterior, vitamina se combina cu factorul intrinsec, proteina produsa de stomac. In cele din urma, vitamina B12 este absorbită de către organism.

Persoanele care suferă de anemie pernicioasă nu poate produce factorul intrinsec, astfel încât acestea nu pot absorbi vitamina B12.
Apariția de deficit de vitamina B12
Mulți oameni sunt deficitari in vitamina B12, in special persoanele in jurul varstei de 60 de ani. Cu toate acestea, testarile pentru vitamina B12 au limite asa variate, incat majoritatea persoanelor se considera ca nu sunt deficiente, desi sunt!
Aport suficient de vitamina B12
Cei mai mulți oameni iau suficienta vitamina B12 prin dieta lor. Cu toate acestea, unii oameni nu pot absorbi aceasta vitamina în mod corespunzător, astfel încât testarea deficitului de vitamina B12 poate determina dacă este sau nu o problemă este prezentă.

Următoarele persoane pot avea probleme de a absorbi aceasta vitamina:
Oamenii de peste 50 ani pot avea probleme în absorbția de vitamina B12 din alimente, deoarece stomacul lor nu poate produce suficient acid clorhidric, și așa cum am spus acest acid este esential pentru absorbtia vitaminei B12.
Oameni care suferă de anemie pernicioasă nu poate absorbi suficienta vitamina B12 din cauza lipsei de factor intrinsec. Această condiție este tratată cu doze orale mari de vitamine sau vitamina B12 in preparate injectabile.
Persoanele cu probleme digestive (boala Crohn sau boala celiaca) sau persoanele care au suferit o intervenție chirurgicală gastro-intestinală (micsorare de stomac, de exemplu), nu pot absorbi cantitatea necesară de vitamina B12.
Oamenii care sunt vegani și vegetarieni sunt de multe ori cu deficit de vitamina B12, deoarece vitamina B12 se gaseste numai in produsele alimentare de origine animală. Nou-născuții femeilor care alăptează, și sunt vegetarieni sau vegani pot fi, de asemenea, cu deficit de vitamina B12

Alimentele bogate in vitamina B12
Vitamina B12 se gaseste in alimente de origine animală. Aceasta poate fi, de asemenea, adăugata la unele produse alimentare fortificate. Următoarele produse alimentare vor asigura organismului necesarul de vitamina B12:
• Scoici și carne de vită ficat
• ouă, pește, carne de pasăre, carne, lapte și alte produse lactate
• unele cereale și alte alimente fortificate
Cand sa va testati pentru deficit de B12?
• Anemia cu volum eritrocitar mediu ridicat
• probleme de echilibru, amorțeală, dificultăți la mers, furnicături și alte simptome neurologice
• dezorientare, confuzie și schimbarea stării mentale
• Boala Alzheimer si dementa
• schizofrenie, manie si tulburare bipolara
• insuficiență și tulburări gastro-intestinale similare pancreatice
• pacienți cu bypass gastric
• Persoanele în vârstă de peste 60
• Persoanele de pe un regim alimentar restrictionat, cum ar fi vegetarieni si vegani
• tulburări autoimune
• Copiii cu intarziere de dezvoltare si autism
• copiii hraniti la san cu mamele care sunt vitamina B12 cu deficit
• Tulburare de alimentatie
• Istoricul familial de anemie
• Utilizarea de medicamente Metformin și IPP
• Tulburări vasculare, cum ar fi formarea cheagurilor de sânge, accident vascular cerebral sau atac de cord

Am deficit de B12
Aceasta nu este toxica și este solubila în apă, astfel încât este ușor de rezolvat deficitul de aceasta vitamina. Si preparatele injectabile sau orale sunt eficiente împotriva problemei. Vitamina B12 are mai multe forme, deci cel mai bine cereti sfatul medicului despre alegerea formei corespunzătoare a acestei vitamine.
Vitamina B12 se gaseste in produse lactate, carne, ouă, carne de pasăre, fructe de mare și pește. Ființele umane au folosit această metodă pentru a lua suficienta vitamina B12, timp de secole.
Daca nu consumati alimente de origine animală, trebuie doar să verificați etichetele produselor alimentare sau de a lua o multivitamina pentru a consuma doza necesara de vitamina B12.

SURSE SELECTIVE: Choosehealthylife.com,
Wikipedia, MedlinePlus

Ana Balan

Ana Balan

Îți recomandăm

Abonează-te la newsletter pentru ultimele noutăţi!

Interesante