Cum puteti scapa de constipatie si balonare

by Ana Balan on May 10, 2017 Sănătate 1139 Vizualizari

Flatulenta si balonarea sunt simptome inconfortabile ale indigestiei si constipatiei. Uneori, acestea pot chiar afecta stima de sine a unei persoane. Pentru a pune capat acestor simptome extrem de neplacute este cazul sa spuneti stop obiceiurilor nesanatoase din viata voastra.

De cele mai multe ori, balonarea, constipatia si flatulenta sunt o consecinta a stresului in exces, o dieta nesanatoasa si reducerea numarului bacteriilor bune din intestine.
Simptomele indigestiei variaza ca intensitate de la un individ la altul. Unele persoane prezinta simptome usoare cum ar fi senzatie de plenitutide deranjanta si ragaieli dupa masa, in timp ce alte persoane pot prezenta balonare, meteorism, senzatie de arsura in abdomen si dureri. Episoadele de indigestie pot trece rapid si pot reaparea frecvent, chiar zilnic.
Urmatoarele alimente contribuie la senzatia de balonare si indigestie:

 Bauturile garbogazoase – elibereaza dioxid de carbon in stomac

Fasolea – contine olizaharide care se digera foarte greu. Fasolea trebuie sa fie foarte bine fiarta inainte de a fi consumata.
Produsele lactate – consumul in exces de branza, lapte, iaurt, contribuie la flatulenta si balonare. Incercati sa inlocuiti produsele lactate cu cele pe baza de soia, migdale, cocos sau seminte de in.

Mere si pere – acestea contin fibre solubile pe care multe persoane ce au un stomac sensibil le tolereaza foarte greu.
Sparanghel, broccoli si varza – trebuie consumate cu moderatie intrucat contin rafinoza, un zahar care nu este digerat decat atunci cand ajunge in intestinul gros.

Bomboanele si guma de mestecat – contin zaharuri artificiale care cauzeaza probleme gastro-intestinale

Urmatoarele 10 alimente combat balonarea si contribuie la sanatatea sistemului digestiv:
Otetul de cidru de mere – stimuleaza digestia prin punerea in actiune a sucurilor digestive. Adaugati numai 1-2 lingurite de otet de mere intr-un pahar cu apa si apoi beti continutul
Ananasul – contine proteine – enzime digestive care previn balonarea si imbunatatesc digestia
Ceaiul de musetel – prezinta proprietati anti-inflamatoare, carminative si antispasmodice, relaxeaza tesuturile corpului, relaxeaza muschii si reduce stresul – una dintre principalele motive ale balonarii
Patrunjelul – patrunjelul natural este mai mult dect recomandat celor care sufera de indigestie si halitoza. Este un diretic natural care reduce disconfortul cauzat de balonare si flatulenta

Lamaile – bogate in vitamina C, lamaile reduc balonarea. Apa calduta cu lamaie este un remediu excelent pentru reducerea balonarii, flatulentei si imbunatatirea digestiei
Papaya – papaya contine papaina, o enzima digestiva care reduce gazele si senzatia de balonare. De asemenea, papaina distruge microorganismele care cauzeaza balonare
Fennel – adaugati fennel sau seminte de fennel in dieta caci au efect antispasmodic asupra colonului. Aceste seminte stimuleaza secretia de bila, relaxeaza muschii tractului digestiv si reduce durerea cauzata de indigestie.
Ghimbirul – ghimbirul este exceptional in reducerea problemelor gastro-intestinale. Puteti adauga ghimbir in mancare pe post de condiment, sau va puteti face propriul ceai de ghimbir.
Ceaiul de menta – studiile arata ca ceaiul de menta este un remediu excelent pentru tratarea colonului iritabil si pentru relaxarea muschilor din tractul digestiv
 Seminte de chimen – acestea detin proprietati carminative care stimuleaza bacteria sanatoasa din intestine si reduc rapid senzatia de balonare
SURSA: thehealthguide.org

Ana Balan

Ana Balan

Îți recomandăm

Abonează-te la newsletter pentru ultimele noutăţi!

Interesante