7 Alimente Minune Care Combat Stresul, Anxietatea si Depresia!

by Ana Balan on Jun 22, 2017 Sănătate 440 Vizualizari

Daca sesizati ca sunteti mai mereu stresati, este cazul sa acordati o mai mare atentie alimentelor pe care le consumati.

Ceea ce mancam are un mare impact asupra sanatatii corpului nostru si asupra capacitatii acestuia de a face fata stresului.

Este foarte important sa consumati alimente foarte bogate din punct de vedere nutritiv si sa va asigurati aportul necesar de macronutrienti, vitamine si minerale.

In acest articol va listam 7 alimente excelente in combaterea stresului.

1. Ciocolata Neagra.

O singura bucatica de ciocolata neagra pe zi va poate aduce foarte multe beneficii. De multe ori, in momentele in care ne-am simtit tristi sau epuizati, am dat fuga la frigider si am rupt o bucatica de ciocolata neagra. Ce e drept, am facut-o din instinct si se pare ca nu am actionat deloc gresit. Organismul cere exact ce are nevoie.

Ciocolata neagra este foarte bogata in flavonoide, compusi care ajuta la relaxarea corpului, dar si la mentinerea siluetei. Poti consuma o patratica sau doua pe zi, fara sa-ti faci nici un fel de griji.

2. Legume cu frunze verzi. Acestea sunt foarte bogate in magneziu. Magneziul este un mineral absolut necesar in relaxarea muschilor.

Spanacul, spre exemplu, este excelent pentru combaterea stresului. Frunzele spanacului contin foarte mult magneziu, nutrient care ajuta organismul sa reactioneze mai bine atunci cand se confrunta cu situatii stresante. Atunci cand ii va veni vremea, sa te asiguri ca iti imbogatesti dieta saptamanala cu cel putin 3-4 portii de spanac.

3. Carnea. Carnea poate ajuta in combaterea stresului intrucat este o sursa excelenta de proteine.

Mai mult, in carne gasim aminoacizi care ajuta in buna functionare a creierului. Va recomandam sa cumparati carne cat mai bio.

4. Uleiul de peste. Uleiul de peste contine acizi grasi esentiali care ajuta serotonina sa ajunga la creier. Serotonina asigura sanatatea mentala si asta va va face mult mai puternici impotriva stresului. Uleiul de peste il puteti lua din somon sau orice alt timp de peste sau puteti lua suplimente cu ulei de peste.

5. Spanacul. Despre spanac am amintit si mai sus cand am vorbit de legumele cu frunza verde, insa spanacul este atat de bun incat merita sa fie listat separat. Spanacul este un super aliment. Acesta contine multe vitamine, antioxidanti si omega 3.

6. Cafeaua. Intr-adevar, cafeaua este un stimulent si exista riscul de a va dezvolta un obicei nesanatos, insa daca veti fi moderati nu veti ramane decat cu beneficiile. Cafeaua poate stimula creierul aducandu-va un plus de energie si eficienta. Veti deveni mai motivati si mai putin stresati. Daca suferiti de stres cronic sau de oboseala glandelor suprarenale, este totusi bine sa nu consumati cafea.

7. Nucile si migdalele. Nucile ajuta in reglarea cantitatii de zahar din sange, contin vitamina B si combat oboseala. Aceste fructe din familia oleaginoaselor contin antioxidanti, dar si o multime de vitamine, printre care si vitamina E care iti da o stare de bine si mentine elasticitatea pielii. Consuma nuci sau migdale crude intre mese, ca gustare. Ai grija sa nu depasesti o cantitate de 30-40 de grame pe zi pentru ca atat nucile, cat si migdalele contin destul de multe calorii.

Vitamine si suplimente.

Cel mai bine este sa va luati nutrientii necesari din alimentatie, insa, daca aveti o carenta de un anumit mineral sau anumite vitamine, puteti lua si suplimente. Pe langa o alimentatie echilibrata, va recomandam sa va odihniti suficient, sa va hidratati si sa invatati sa va gestionati stresul intr-un mod cat mai eficient.

Ana Balan

Ana Balan

Îți recomandăm

Interesante

Abonează-te la newsletter pentru ultimele noutăţi!