Cum scăpăm de simptomele stresului şi oboselii?

by Ana Balan on Mar 24, 2016 Sănătate 657 Vizualizari

Sînt o serie de trucuri care te ajută să scapi de stres şi oboseală echilibrându-ţi stările emoţionale. Iată câteva dintre cele mai utile.

Durerea de cap

E deja un clişeu al clipurilor publicitare pentru medicamente analgezice: femeia încruntată şi crispată de durere, care-şi masează tâmplele şi arcadele. Orice om, în mod instinctiv, îşi duce mâinile acolo unde e sursa durerii şi natura e capabilă să te îndemne să faci exact acele mişcări autovindecătoare.

Cum scapi de ea? Pentru că manevra de masaj clasic să fie şi mai eficientă, apasă tâmplele cu moderaţie şi descrie cu degetele mişcări lente, circulare.

Migrena

Să aibă femurul vreo legătură cu infernala migrenă ce te asasinează câteodată? Paradoxal, dar aşa e – conform principiilor de masaj shiatsu.

Cum scapi de ea? Presează puternic cu palmele zona externă a coapselor, de la şold până la genunchi.

Mahmureala

Cum scapi de ea? Îndreaptă-ţi atenţia de zona cărnoasă dintre degetul gros şi index; apucă ferm între degetele celeilalte mâini şi strânge ritmic ca şi când ai pompă. Se acţionează astfel asupra intestinelor, care se mobilizează mai temeinic pentru a elimina alcoolul din corp.

Tensiunea

Nu mai e nevoie să repetam ceea ce deja recunoşti: porţi în spinare povara specifică vieţii moderne.

Cum scapi de ea? Pune-ţi o mână pe stern şi cealaltă ceva mai jos de talie şi mişcă-le circular în sensuri opuse. Asta va determina creierul să-şi distragă atenţia de la alte frământări.

Concentrează-te pe zonele unde ajungi cu mâna şi le poţi atinge. Masează cât poţi de tare muşchiul dintre gât şi umeri, şi în stânga, şi în dreapta – acolo se adună greutăţile, zi de zi… Apoi, cu mâinile la spate, presează fiecare vertebra cu vârfurile degetelor, până sub nivelul taliei.

Anxietate

Când ţi se strânge stomacul la cel mai mic semnal şi tresari din orice, e momentul să iei o pauză.

Cum scapi de ea? Încearcă o manevră preluată din tehnica de integrare somato-respiratorie. Pune mâinile pe corp, suprapuse, stânga peste dreapta. Mai întâi peste inimă, apoi peste cutia toracică şi apoi peste ombilic. Urmăreşte care zonă îţi aduce pace şi linişte, şi odihneşte mâinile mai mult acolo. În acest timp, respiră lent şi calm, inspirând pe nas şi expirând pe gură, simţind practic respiraţia în palme.

Emoţiile

Se zice că îţi ţii inima în palmă; în fine, nu chiar în palmă, dar de-a lungul braţelor – cel puţin aşa e credinţa perpetuată de shiatsu: meridianul inimii trece de-a lungul braţelor.

Cum scapi de ele? Echilibrează-ţi stările emoţionale masând şi strângând în palme muşchii mâinii, de la umeri până la degete.

Ana Balan

Ana Balan

Îți recomandăm

Interesante

Abonează-te la newsletter pentru ultimele noutăţi!