10 alimente care ne ajuta sa invingem oboseala

by Ana Balan on Jul 10, 2016 Sănătate 594 Vizualizari

O regula nescrisa spune ca, daca suntem obosite, bem o cafea si starea de oboseala trece. Cu toate ca nimic nu se compara cu gustul minunat al cafelei si cu energia pe care ne-o ofera, putem combate oboseala si cu ajutorul unor alimente. In loc sa bem 5 cafele pe zi si sa avem un somn agitat, este mai simplu sa mancam lucrurile potrivite

Este important sa ne pastram energia pe toata durata zilei. Putem face asta doar daca acordam o atentie deosebita dietei noastre. Daca te simti epuizata, incearca unul dintre aceste alimente si obtine energia de care ai nevoie pentru a invinge oboseala in mod natural:

1. Bananele

Aceste fructe, bogate in carbohidrati complecsi, zaharuri naturale si aminoacizi, sunt un bun remediu impotriva oboselii. De asemenea, bananele contin tirozina, un aminoacid care produce noradrenalina. Conform Universitatii Rice, noradrenalina creste nivelul de energie.

2. Ciocolata neagra

Cine spune ca ciocolata nu este buna pentru sanatate, cu siguranta nu cunoaste efectele benefice ale ciocolatei negre. Studiile au demonstrat ca aceasta poate imbunatati functiile cognitive. De asemenea, ciocolata neagra contine cafeina, deci este perfecta in cazul in care ai o zi epuizanta.

3. Somonul

Acest aliment contine o doza bogata de proteine. Ele nu numai ca sunt necesare organismului nostru, dar sunt foarte utile in combaterea oboselii. Somonul are aminoacizi grasi, care ajuta la reducerea inflamatiilor, asociate cu starea de oboseala.

4. Afinele

Aceste fructe sunt minunate pentru orice dieta deoarece ele aprovizioneaza organismul cu anumiti carbohidrati care amplifica energia si nici nu adauga mult zahar. O cercetare a Unitersitatii Tufts a demonstrat ca afinele ajuta la performanta motrica si la functionarea memoriei.

5. Verdeturile

Napul, sfecla, varza si spanacul sunt doar cateva dintre legumele verzi care sunt un ajutor natural impotriva oboselii. Este important sa stim faptul ca frunzele lor contin proteine, fibre si antioxidanti.

6. Avocado

Acest fruct are acizi grasi, care pot diminua inflamatiile, asociate cu oboseala. De asemenea, avocado contine grasimi sanatoase, care ofera energie din plin.
Ultimele cercetari au aratat ca o dieta bogata in grasimi monosaturate este mult mai benefica decat una bogata in grasimi saturate in ceea ce priveste cresterea nivelului de energie.

7. Alunele

Acestea contin o doza echilibrata de proteine si grasimi care mentin stabil nivelul de zahar din sange. Acest lucru combate oboseala si ofera o senzatie de satietate. Asa ca, indiferent de forma in care preferi sa mananci alunele, ele sunt o alegere foarte sanatoasa, pe care nu o vei regreta!

8. Cerealele

Cerealele sunt o alegere inteleapta, mai ales la micul dejun. S-a demonstrat stiintific ca oamenii care isi incep ziua cu alimente care contin carbohidrati complecsi (precum cerealele) au mult mai multa energie pe parcursul zilei in comparatie cu cei care opteaza pentru un mic dejun bogat in grasimi.

9. Ouale

Studiile au aratat ca oamenii care mananca oua la micul dejun sunt mult mai energici decat cei care mananca doar o chifla, de exemplu. De asemenea, ouale sunt o alegere minunata datorita continutului lor ridicat de vitamina B, care imbunatateste memoria vizuala si verbala.

10. Curry

Aceasta mancare indiana contine curcuma, un condiment care ajuta la imbunatatirea functiei mentale si la inlaturarea starii de oboseala.

Ana Balan

Ana Balan

Îți recomandăm

Interesante

Abonează-te la newsletter pentru ultimele noutăţi!