Cum să adormi rapid

by Ana Balan on Aug 18, 2016 Știați că 795 Vizualizari

Uneori ești atât de obosit(ă), încât adormi imediat cum iei poziția orizontală, fără să mai evaluezi reușitele zilei. Somnul te prinde cel mai des atunci când ești supraobosit(ă) fizic, însă, din păcate se întâmplă opusul atunci când ai o stare morală proastă.  Somnul vine după ore de chin și gânduri în mijloc de noapte, iar dimineața te trezești mult mai extenuat(ă).

Pentru a reveni la calitatea somnului de altădată, trebuie să-ți readuci la normal ritmul cardiac. Bătăile mai lente ale inimii vor reduce din cantitatea de adrenalină în sânge, iar atunci creierul va primi indicațiile de a merge la culcare la timp. Îți poți restabili ritmul cardiac printr-o varietate de practici. Spre exemplu meditarea înainte de culcare,  o baie cu spumă sau un masaj relaxant.

Dacă cele de mai sus nu îți dau vreun efect există încă o metodă eficientă.  Aceasta provine de la yoghinii indieni și a fost numită „4-7-8″. Combinație de numere este ușor de memorat și presupune o cheie către somnul dulce.

Pentru a adormi rapid, trebuie să faci următoarele:

1. Respira calm pe nas timp de 4 secunde.
2. Ține-ți respirația timp de 7 secunde.
3. Expiră încet pe gură timp de 8 secunde.

Nu vei reuși să constientizezi cât de eficient este exercițiul că imediat vei pătrunde în lumea somnului. Această tehnică este eficientă nu numai atunci când ai nevoie urgent să adormi, dar o poți aplica și atunci când ești abundată de griji și gânduri negre. Metoda de „4-7-8″, funcționează bine orice situație în care ai nevoie de o relaxare.

Ana Balan

Ana Balan

Îți recomandăm

Interesante

Abonează-te la newsletter pentru ultimele noutăţi!