Cercetări în premieră la MERCUREA CIUC

Recomandat by Ana Balan on Nov 27, 2016 Știați că 358 Vizualizari

Lucrări de cercetare extrem de importante la Miercurea Ciuc. Au fost descoperite bacterii noi care ar putea ajuta la neutralizarea unor factori poluanţi din mediul înconjurător. Pentru cele două specii de bacterii descoperite de cercetătorii Universităţii Sapienţia au fost folosite capcanele microbiologice - o metoda inovativă.

Una dintre bacteriile descoperite provine din Lacul Ursu din Sovata. Despre ea cercetătorii spun că poate fi folosită pentru biodegradarea unor hidrocarburi.

Cea de a doua a fost descoperită într-o groapă de gunoi. De aceea este foarte rezistentă la radiaţii UV şi radioactive şi va putea fi folosită la purificarea lichidului ce rezultă din deşeuri.

Pentru identificarea şi descrierea acestor bacterii, oamenii de ştiinţă au folosit, în premieră în România, "capcane microbiologice", o metodă inovativă de cultivare a bacteriilor. Cercetările lor sunt cu atât mai importante cu cât e foarte greu să cultivi şi să înmulţeşti bacteriile în laborator. Şi asta pentru că au nevoie de condiţii asemănătoare mediului din care provin.

Până acum, doar unu la sută dintre bacteriile de pe glob, adică 12.000 de specii, au putut fi cultivate în condiţii de laborator şi studiate.

Multe dintre ele sunt folosite în diverse industrii deja. Restul, în jur de 1 milion sunt bacterii necunoscute din punct de vedere ştiinţific.

Până acum în România au fost descrise două specii bacteriene noi pentru ştiinţă: o specie din lacul sărat Teleaga din Prahova şi două specii din Peştera de la Movile din judeţul Constanţa.