Știi care este ritmul interior al organismului tău?

by Ana Balan on Sep 7, 2017 Știați că 96 Vizualizari

În medicina tradițională chineză, ritmul interior al organismului era sinonim cu sănătatea, vitalitatea și rezistența. Când acest ritm este perturbat, apar problemele, nu doar medicale, dar și cele de natură psihică și neurologică.

În decursul unei zile, ritmul interior al organismului are un program anume, un orar pe care medicii chinezi l-au împărțit în funcție de activitatea fiecărui organ. Iată cum funcționează fiecare parte a corpului tău, care sunt momentele potrivite pentru odihnă, pentru masă, pentru muncă, dar și pentru relaxare activă.

Cum funcționează corpul tău dimineața

Între orele 5 și 7: este vremea intestinului gros care se pregătește să evacueze rămășițele zilei anterioare; este bine să îți trezești organismul cu un pahar mare de apă, să te speli și să te înviorezi; începe secreția de hormoni, creierul are nevoie de activitate, iar mușchii intră în priză.

Între orele 7 și 9: inima capătă un ritm mai alert, organismul consumă din rezervele de energie din ziua precedentă; este perioada din zi în care stomacul este foarte activ și este momentul potrivit pentru un mic dejun echilibrat și consistent; cine nu mănâncă suficient dimineața va avea cu timpul probleme cu refluxul gastric și digestia.

Între orele 9 și 11: este perioada cea mai bună a zilei pentru acumularea de energie; toate organele primesc nutrienții esențiali și îi transformă în energie; capacitatea de muncă, de a lua decizii și de a rezolva problemele este maximă; pot fi consumate gustări hrănitoare, alături de cafea sau ceai.

În miezul zilei, este binevenită o scurtă pauză

Între orele 11 și 13: ritmul interior al organismului trebuie să se refacă; este necesară masa de prânz și o scurtă siesta; inima trebuie să își schimbe ritmul și să bată mai lent și mai regulat; este bine să eviți băuturile energizante și alcoolul; după masă scade atenția și capacitatea de concentrare; este nevoie de odihnă pentru a-ți reface forțele.

Între orele 13 și 15: este perioada în care intestinul subțire devine activ și digestia este mai dinamică; trebuie să bei mai multă apă după masă, cu înghițituri mici pentru a ajuta stomacul să absoarbă elementele nutritive; de asemenea, este binevenită odihna sau o activitate ușoară, care nu presupune efort fizic.

După amiaza, se reia activitatea cu forțe sporite

Între orele 15 și 17: este perioada în care rinichii procesează lichidele și trimit un flux nou de energie în tot corpul; în acest interval, creierul își reia activitatea cu forțe sporite, iar organismul are nevoie de mișcare; este indicată o plimbare lungă sau chiar o ședință la sala de gimnastică; acum pot fi organizate ședințele și întâlnirile importante ale zilei pentru a discuta cu capul limpede noi idei.

Între orele 17 și 19: este un interval orar bun pentru antrenamente, plimbări și sport; toate organele funcționează la capacitate maximă și acum poate fi luată masa de seară, sănătoasă, dar mai puțin consistentă decât cea de prânz; simțurile olfactive sunt în alertă; cresc mai repede unghiile și părul; rinichii, vezica și colonul lucrează pentru a elimina substanțele de care nu avem nevoie.

Între orele 19 și 21: scade tensiunea, se simte oboseala de peste zi și ai nevoie de mai multe lichide; ficatul lucrează mai intens și trebuie să te ferești de efort fizic; simțul vizual trebuie stimulat și poți urmări un film sau o piesă de teatru care să te relaxeze la finalul zilei.

Ritmul interior al organismului noaptea

Se reface energia pierdută

Între orele 21 și 23: ai nevoie de odihnă, pentru că niciun organ nu mai funcționează la capacitatea lui; scade temperatura corpului și scade metabolismul; hrana nu mai este digerată cum trebuie și te ferești să mai mănânci; acum este perioada potrivită pentru a citi, a medita sau a face yoga, urmate de un somn odihnitor.

Între orele 23 și 01: este secretată bila, tot corpul se relaxează și este indicat să te cufunzi într-un somn profund și odihnitor; dacă nu reușești să dormi profund în acest interval, a doua zi nu vei avea energia și puterea emoțională necesară pentru toate activitățile pe care ți le propui.

Între orele 01 – 03: ficatul procesează nutrienții necesari și se reface sângele; corpul are în continuare nevoie de odihnă, iar dacă nu reușești să dormi se acumulează diverse frustrări, te simți nervoasă, obosită, tensionată.

Între orele 03 – 05: simțurile sunt inhibate, musculatura este relaxată și scade tensiunea arterială; inima și creierul au nevoie în continuare de odihnă; dacă te trezești în acest interval orar, este posibil să ai probleme cardiace sau să suferi de insomnie.

Ana Balan

Ana Balan

Îți recomandăm

Interesante

Abonează-te la newsletter pentru ultimele noutăţi!