(VIDEO) Eşti ceea ce mănânci: Cum acţionează alimentaţia asupra creierului

by Ana Balan on Jul 1, 2016 Știați că 870 Vizualizari

Creierul tău este 60% lipide şi are nevoie de grăsimi bune din mâncare pentru a supravieţui. Dacă ai scoate tot lichidul din creier, lipidele (grăsimile) ar cântări cel mai mult, apoi materia formată din glucoză, micronutrienţi, aminoacizi şi proteine, toate asigurate de alimentele pe care le consumăm.

Pentru a-ţi menţine creierul sănătos, mănâncă nuci, seminţe (cele de in sunt excelente), peşte gras (crap cu legume la cuptor) şi fructe de mare. Acizii graşi de care ai nevoie se regăsesc numai în aceste alimente şi ajută la crearea şi menţinerea noilor membrane celulare.

De asemenea, previn afecţiunile degenerative, potrivit University of Maryland Medical Center.

Ceea ce mănânci te-ar putea împiedica să ai un somn normal. Dacă te simţi agitat/ă seara sau lipsit/ă de vlagă după prânz, pot fi semnale date de creierul tău, care să-ţi atragă atenţia în acest fel că nu i-a plăcut ce ai mâncat în ziua respectivă, potrivit CSID.

Mâncarea grea, grasă, consumată seara, te va ţine treaz/ă, pentru că organismului tău îi va lua mai mult timp să o digere, arată rapoartele National Sleep Foundation. Cafeina din băuturile răcoritoare şi ciocolata te vor împiedica, de asemenea, să ai un somn corect.

Uleiurile vegetale hidrogenate dăunează grav creierului. Se regăsesc cel mai adesea în prăjeli şi mâncăruri procesate precum produsele de patiserie şi vor compromite activitatea creierului dacă sunt consumate în doze mari.

Cercetătorii spun că acest tip de grăsimi afectează grav memoria, potrivit Live Science, iar cei care le consumă des, în cantităţi mari, sunt predispuşi la a avea un creier mai mic. Aşa că limitarea acestui tip de alimentaţie va face creierul fericit. Pentru a-ţi ajuta memoria, gălbenuşul de ou este foarte bun, la fel şi varza, broccoli, germenii de grâu sau brânzeturile.

Există şi două plante care, arata studiile, îl stimulează eficient. Rozmarinul creste cu 15% capacitatea de memorare pe timp lung. Un efect asemanator e oferit de salvie. Specialiștii recomanda să le pisăm (pentru un gust mai intens), apoi să le presărăm peste carne sau legume după ce acestea au fost fierte sau coapte, pentru că doar aşa ajută materia cenuşie.

Pentru a evita deficitul de atenţie şi pentru a avea o stare generală bună, nu consuma carbohidraţi cu indice glicemic mare precum pâine albă sau dulciuri.

 

 

Ana Balan

Ana Balan

Îți recomandăm

Interesante

Abonează-te la newsletter pentru ultimele noutăţi!