10 factori care încetinesc metabolismul

Recomandat by Ana Balan on Jul 8, 2016 Știați că 736 Vizualizari

Metabolismul este procesul prin care organismul nostru consumă energia asigurată de alimente, iar un metabolism intens va avea mai multe arderi şi o conversie mai mică de grăsime, în timp ce în cazul unui metabolism lent, se vor depune mai multe grăsimi şi arderile vor fi mai reduse.

O serie de factori influenţează rata metabolismului, însa doar unii dintre ei pot fi modificaţi, scrie CSID.

Potrivit CSID, aceştia sunt factorii care încetinesc metabolismul.

1. Genele

Metabolismul reprezintă totalitatea proceselor din organism prin care nutrienţii sunt descompuşi şi transformaţi în energie. Dacă organismul tău arde grăsimile cu dificultate este posibil să fi moştenit această problemă de la părinţii tăi, prin intermediul genelor.

Ce poţi face: Din moment ce nu-ţi poţi schimba genele, este important să te concentrezi pe obiceiurile tale şi pe stilul de viaţă. Sportul este considerat una din cele mai bune metode pentru a accelera metabolismul. Cu cât ai o viaţă mai activă, cu atât muşchii consumă mai multe calorii. Încearcă să faci zilnic mişcare pentru cel puţin 30 de minute.

2. Hormonii

Hormonii ar putea fi o cauză a metabolismului lent – un dezechilibru hormonal poate influenţa modul în care este folosită energia. Asta ar putea explica lipsa de energie pe care o resimt multe persoane. Cantitatea de testosteron, hormon prezent atât la barbaţi, cât şi la femei, scade pe măsură ce înaintăm în vârstă. Alte afecţiuni, precum hipotiroidism, hipertiroidism sau diabetul pot influenţa metabolismul. Stresul elibereză hormoni care încetinesc metabolismul.

Ce poţi face: Dacă te confrunţi cu una dintre aceste afecţiuni, urmează cu atenţie tratamentul prescris de doctor. Încearcă să te stresezi cât mai puţin.

3. Lipsa somnului

Un program de somn adecvat este esenţial pentru a menţine metabolismul activ. Somnul reglează metabolismul, dar şi multe alte funcţii din organism, inclusiv starea psihică. Când ai un program haotic sau pierzi nopţile, este dificil pentru organismul tău să folosească energia corect. Lipsa somnului poate favoriza şi apariţia unor afecţiuni precum diabetul şi obezitatea.

Ce poţi face: Cei mai mulţi dintre adulţi au nevoie de 7-9 ore de somn. Dacă dormi mai puţin de 7 ore pe noapte, încearcă să-ţi reglezi somnul timp de o săptămână şi efectele nu vor întârzia să apară.

4. Dietele extreme

Modul în care slăbeşti contează. Dacă nu mănânci suficient, metabolismul tău leneveşte. Dietele extreme, în special dacă mergi şi la sală în acest timp, îţi învaţă corpul să reziste cu mai puţine calorii. Asta poate să se întoarcă împotriva ta. Reducând prea mult numărul caloriilor (sub 1.200, în cazul femeilor), metabolismul va încetini considerabil şi va începe să ardă din caloriile rezervate muşchilor, pentru a face rost de energie.

Ce poţi face: Deşi s-ar putea să dureze mai mult timp, optează pentru o dietă realistă, nu una drastică.

5. Sarea de mare

Sarea de mare este favorita bucătarilor şi a gurmanzilor. O vei găsi cu siguranţă în meniul restaurantelor de top. Problema este că această sare nu are iod, iar tiroida ta are nevoie are nevoie de iod pentru a-ţi regla metabolismul.

Ce poţi face: Încearcă să foloseşti din când în când sarea de masă, care conţine iod. Poţi consuma şi alimente bogate în iod, cum ar fi creveţii.

6. Eşti deshidratată

 

Fără suficientă apă, metabolismul tău poate încetini. Hidratarea este foarte importantă. Nenumărate studii susţin că apa ajută organismul să ardă energia şi accelerează procesul de slăbire. În plus, apa conferă saţietate aşa că vei consuma mai puţine calorii.

Ce poţi face: Bea apă pe parcursul zilei. Poţi consuma şi mai multe alimente cu un conţinut ridicat de apă cum ar fi pepenele roşu sau castraveţii.

7. Eviţi cafeina

Cafeaua fără cofeină este o opţiune bună înainte de culcare. În alte condiţii, lipsa cofeinei îţi poate încetini metabolismul. Cafeina este un stimulent al sistemului nervos central, aşa că o ceaşcă de cafea îţi poate accelera metabolismul cu 5 până la 8% - ceea ce se traduce prin arderea a 98 - 174 de calorii. Şi catehinele din ceai verde şi ceai negru accelerează metabolismul. Unele studii susţin că o ceaşcă de cafea poate afecta nivelul glicemiei. Aşa că încearcă să limitezi cantitatea de cafeină dacă ai diabet.

Ce poţi face: Încearcă să bei din când în când o cafea sau o ceaşcă de ceai verde!

8. Lipsa de calciu

Calciu nu este crucial numai pentru oasele tale, este un nutrient esenţial pentru un metabolism accelerat. Există dovezi potrivit cărora deficienţa de calciu, des întâlnită în cazul femeilor, încetineşte metabolismul.

Ce poţi face: Sunt multe opţiuni delicioase! Poţi obţine calciu din lapte şi produse lactate sau din alimente fortificate cu calciu (cereale, suc de portocale, lapte de soia şi migdale), dar şi din somon, tofu sau napi.

9. Nu consumi suficiente proteine

Proteinele sunt necesare pentru ca a-ţi menţine masa musculară. Un metabolism lent este rezultatul unui tonus muscular scăzut, de aceea ai nevoie de proteine în alimentaţia ta.

Ce poţi face: Optează pentru proteinele cu înaltă valoare biologică, provenite din carne de calitate, ouă, lactate şi brânzeturi.

10. Anumite medicamente

Unele medicamente îţi pot incetini metabolismul. Printre acestea se numără antidepresivele şi anumite medicamente folosite pentru a trata schizofrenia. Anumite medicamente încetinesc ritmul cardiac, ce contribuie la un metabolism lent.

Ce poţi face: Consultă în doctor dacă bănuieşti că tratamentul pe care îl urmezi ar putea fi o problemă.

Ana Balan

Ana Balan

Îți recomandăm

Interesante

Abonează-te la newsletter pentru ultimele noutăţi!