Știți că există Zealandia-un nou continent sub Noua Zeelandă

Recomandat by Ana Balan on Feb 18, 2017 Știință 682 Vizualizari

Știți că există șapte continente. Uitați ce știați, deoarece, foarte posibil, sub Noua Zeelandă există un al optulea continent numit Zealandia.

Să-i urăm bun venit continentului Zealandia, un pământ scufundat aproape în totalitate și situat în sud-vestul Pacificului. Acesta nu este un lucru ciudat, deoarece s-ar putea să fi auzit ceva despre el. Munții acestui „continent” sunt cunoscuți ca fiind Noua Zeelandă, țara pe care o știm noi.

Intr - o lucrare publicata in Societatea Geologică a Journal Americii, cercetatorii explica faptul ca Zealandia masoara cinci milioane kilometri patrati (1,9M mile patrati) , care este de aproximativ două treimi din Australia învecinate.

Cercetătorii spun că Zealandia se clasifică în categoria continentelor, iar acum au făcut noi cercetări pentru această recunoaștere oficială. În jurnalul Geologic al Societății Americane, cercetătorii au explicat că Zealandia măsoară cinci milioane de kilometri pătrați, adică două treimi din continentul australian, informează BBC.

94% din acest pământ este sub apă, are doar câteva insule și câteva vârfuri care ies din apă, adică insulele din nordul și sudul Noii Zeelande și New Caledonia.

Poate crezi că este esențial ca un pământ să fie deasupra apei ca să fie numit continent, dar cercetătorii au analizat un set de criterii și toate se potrivesc pentru ca Zealandia să fie numit un continent avînd:

• altitudinea deasupra zonei înconjurătoare
  • geologia distinctivă
  •  o zonă bine definită
  •  o crustă mai groasă decât podeaua oceanului

Toate acestea sunt criteriile care pot aduce pe hartă un al optulea continent.

Nick Mortimer, autorul articolului și un cercetători din Noua Zeelandă, a declarat că studiile cu privire la Zealandia au durat mai mult de două decenii.

Valoarea științifică a clasificării Zealandiei ca fiind un continent reprezintă mai mult decât un nume suplimentar pe o listă”, a spus acesta.

Ca un continet să fie scufundat și să nu fie fragmentat „îl face util pentru explorarea coeziunii și fragmentarea crustei continentale” a acestuia. Deci cum poate intra Zealandia în lista continentelor? Nu există niciun organism oficial de recunoaștere a continentelor, așa că cercetătorii, în timp, ar putea accepta Zealandia ca fiind un al optulea continent al Terrei, iar, pe viitor, cine știe… ne vom învăța copiii că de fapt există opt continente, nu șapte.