Un asteroid extrem de strălucitor va trece astăzi pe lângă Pământ!

by Ana Balan on Apr 19, 2017 Știință 334 Vizualizari

Cei de la NASA au anunțat faptul că un asteroid de dimensiuni respectabile va trece astăzi pe lângă Pământ. Chiar dacă va trece pe lângă noi la o distanțămică, riscul unui impact nu există, mai precizează agenția americană. Numit 2014 JO25, această rocă spațială măsoară aproximativ 650 de metri în lungime și va trecela o distanță de 1,8 milioane de kilometri, sau de aproape cinci ori distanța dintreplaneta noastră și Lună.

„Asteroizii mici trec la această distanță de Pământ de mai multe ori pe săptămână,însă 2014 JO25 nu este un asteroid mic; are o dimensiune destul de mare, iar această trecere este un bun prilej de a-l studia„, au declarat oficialii NASA într-o declarație de presă.

Asteroidul 2014 JO25 a fost descoperit în urma cu trei ani de zile de către astronomii de la Universitatea din Arizona. În timp ce NASA nu știe prea multe despre proprietățile sale fizice, misiunea agenției NEOWISE (Near Earth Objective Wide Field Field Survey Explorer) indică faptul că asteroidul poate reflecta lumina primită de la Soare, cu o intensitate de două ori mai mare decât a satelitul natural al Terrei, lucru ce îl va face vizibil și cu un telescop de mică putere. Nu este prima dată când 2014 J025 ne vizitează. Conform datelor culese de astronomi, aceasta trece pe lângă Pământ la fiecare 400 de ani.

sursa: space.com/