Cu ajutorul unei tehnici inovatoare, pielea umana a fost transformata in celule nervoase

by Ana Balan on Apr 29, 2017 Știință 346 Vizualizari

Creierul este unul dintre cele mai vitale organe din corpul uman, asadar deteriorarea lui fie din cauza unui accident sau a imbatranirii poate afecta sanatatea oamenilor. Bolile neurologice reprezinta una dintre cele mai devastatoare afectiuni din prezent.

Neurologii din cadrul Universitatii din California, Irvine, au dezvoltat o noua metoda prin care celulele umane pot fi utilizate pentru intelegera bolilor neurologice, informeaza descopera.ro, care citeaza Futurism. In prezent, astfel de cercetari sunt realizate pe rozatoare. In cadrul studiului, cercetatorii au descoperit ca pielea umana poate fi transformata in celule stem si celule microgliale. Celulele microgliale constituie 15% din creierul uman, functia lor fiind de a indeparta celulele moarte si reziduurile, precum si gestionarea inflamatiilor.

,,Microgliile joaca un rol important in boli, precum Alzheimer. Cercetarile recente au dezvaluit ca bolile neurodegenerative afecteaza functiile celulelor microgliale. Utilizand aceste celule, putem intelege biologia acestor afectiuni,'' a declarat Mathew Blurton Jones, principalul cercetator. Celulele donate au fost supuse initial unui proces genetic pentru transformarea lor in celule induse de tulpina pluripotenta (celulele adulte sunt modificate pentru a se comporta precum acele celule stem embrionice). Prin utilizarea celulelor microgliale ale oamenilor, cercetatorii vor putea dezvolta noi tratamente si instrumente de prevenire si tratare a Alzheimerului.