Un mare pas făcut în fizică! Legăturile de hidrogen au fost observate direct pentru prima dată

Recomandat by Ana Balan on May 23, 2017 Știință 583 Vizualizari

Fizicienii au reuşit să detecteze în mod direct o legătură de hidrogen din interiorul unei singure molecule. Acest lucru înseamnă că putem observa cel mai mic şi mai abundent element din univers.

De asemenea, legăturile de hidrogen sunt mai slabe decât alte legături chimice, ceea ce a făcut observaţia lor directă imposibilă. Acum, savanţii le pot vizualiza folosind un microscop special care măsoară forţa atomică (AFM - atomic force microscope), relatează Science Alert.

Cercetătorii de la Universitatea din Basel care au efectuat acest studiu au folosit compuşi de hidrocarbon asupra cărora au folosit AFM, care avea în vârf monoxid de carbon, iar atunci când acesta era aproape, hidrogenul din compuşi se lega de vârf într-un mod care putea fi examinat în mod direct (imaginea de mai jos).

Vârful microscopului din CO (sus, roşu) este adus în apropierea celor doi atomi de hidrogen (jos, alb). Credit: Universitatea din Basel.

Studiul este crucial pentru multe domenii ştiinţifice, având în vedere răspândirea şi importanţa hidrogenului, de la componenţa ADN-ului la componenţa spaţiului cosmic (Universul este alcătuit din hidrogen în proporţie de 75%), astfel se poate observa în mod direct „cărămida” fundamentală a Universului.