Descoperire uimitoare! Viața de pe Terra a venit din Soare

by Ana Balan on Jun 29, 2017 Știință 565 Vizualizari

O echipă de astronomi, cu ajutorul telescopului de ultimă generație din Atacama, Peru, a descoperit o serie de molecule organice, în jurul stelelor nou formate. Această descoperire sugerează faptul că viața pe Pământ a venit de la Soare.

Universul este un loc fascinant, unde în fiecare zi se descoperă lucruri fascinante. O echipă de astronomi, care s-au folosit de telescopul din Atacama, Peru, au reușit să identifice o serie de molecule organice, care orbitează în jurul stelelor tinere. Interesant este faptul că aceste molecule sunt de fapt ingredientele principale pentru orice tip de viață.

În prima instanță specialiștii au descoperit anumite tipuri de zaharuri, după care s-a detectat prezența izocianatului de metil. Această familie de molecule organice se face responsabilă în sinteza peptidelor și aminoacizilor, care sub formă de proteine sunt baza biologică a vieții, așa cum o cunoaștem noi în prezent.

Oamenii de știință erau convinși până acum că viața pe Terra se datorează Soarelui, dar nu s-a pus niciodată problema ca baza biologică să provină de acolo. Se sugerează faptul că în tinerețea sistemului solar, baza biologică a vieții s-a format pe Soare și mai apoi a ajuns pe Terra, unde a putut să se dezvolte în condiții optime.

Descoperirea este una fundamentală, pentru că deschide noi orizonturi cu privire la înțelegerea Universului, dar și al modului în care viața se naște și se dezvoltă. Oare este posibil ca în toate sistemele solare să existe această bază biologică și doar în cele unde există planete care o pot susține, se dezvoltă viața în toate sensurile ei

Atunci când se va răspunde la această întrebare, atunci vom putea spune că am descoperit toate secretele vieții pe deplin.

Descoperirea în cauză a fost prezentată sub forma a două lucrări științifice, publicate în revista de specialitate Monthly Notices of the Royal Astronomical Society.