Cum va fi colonizată planeta Marte, în viziunea miliardarului Elon Musk.

by Ana Balan on Jul 1, 2017 Știință 574 Vizualizari

Celebrul Elon Musk, antreprenor de geniu care a fondat SpaceX, PayPal și Tesla Motors, a publicat, de curând, un plan pe mai multe pagini în care prezintă publicului modul în care oamenii vor coloniza Planeta Roșie,  într-un viitor nu foarte îndepărtat. Amănunțitul plan a fost publicat în jurnalul New Space, fiind prezentate inclusiv costurile trimiterii fiecărui colonist pe corpul ceresc despre care se spune că a deținut, cândva, un ocean și chiar că ar fi putut găzdui forme de viață primitive.

Lucrarea este intitulată „Making Humans a Multi-Planetary Species” și urmează după o prezentare de o oră efectuată anul trecut de către Musk. Acolo este expus planul ambițios de a transporta oameni pe Marte, după ce vor fi create condiții optime pentru locuire. Deși nu oferă răspunsuri la toate întrebările posibile pe această temă, este un proiect convingător, disponibil gratuit, pentru publicul larg.

După cum relatează The Guardian, fondatorul SpaceX dorește să fie colonizată planeta Marte pentru ca omenirea să aibă o șansă în eventualitatea unui cumplit război nuclear sau a unor dezastre naturale (cum ar fi impactul cu asteriod) ce ar putea face ca Pământul să devină nelocuibil, definitiv sau pentru o lungă perioadă de timp.

Pentru Elon Musk, Marte este, pur și simplu, „o planetă de rezervă”, o alternativă pentru cazul în care viața pe Terra n-ar mai decurge așa cum ne dorim cu toții. El susține că Marte ar putea să devină nu doar un simplu refugiu de urgență, ci o planetă purtătoare de viață, după colonizarea sa omul devenind o specie multi-planetară.

Obiectivul pe termen lung este de a crea o civilizație auto-sustenabilă pe Planeta Roșie, bazată pe o colonie de aproximativ un milion de oameni. La acest rezultat se va ajunge, după estimările actuale, în aproximativ 40-100 de ani. Înainte de a putea avea loc colonizarea completă, trebuie realizate mai multe obiective. După ce vor fi duse pe Marte toate materialele necesare, Musk prevede că va trebui trimisă, acolo, o navă spațială gigantică, care ar urma să transporte primii 100 de coloniști.

Colonizarea Plantei Roșii ar putea părea, multor oameni care în viața de zi cu zi își fac planuri mai mărunte, un obiectiv extrem de ambițios. Și, desigur, chiar este! Însă Elon Musk susține că nu trebuie să ne oprim acolo. El dorește ca oamenii să poată explora mai departe, alte locuri din sistemul solar sau galaxie. De la centura de asteroizi, la sateliții Europa si Titan, urmând ca umanitatea să obțină accesul la destinații cosmice tot mai îndepărtate.

E greu de spus dacă această viziune va deveni sau nu o realitate în acest secol. Rămâne de văzut. Este limpede, însă, că Elon Musk este în postura, de invidiat, în care-și permite să gândească la o scară mare, precum și la supraviețuirea, pe termen lung, a speciei umane, care, indiscutabil, trebuie să devină o specie… multi-planetară.

Poate că menirea omului este să exporte viața și-n alte zone ale Cosmosului. Mai înainte de a trece la îndeplinirea acestei nobile misiuni este, însă, nevoie să învețe a respecta dreptul la viață al celorlalte specii de pe Terra!