Cum s-a format viața pe Terra: Cercetătorii au descoperit noi detalii importante

Recomandat by Ana Balan on Jun 1, 2016 Știință 599 Vizualizari

Noi descoperiri vin în sprijinul ipotezei că viaţa pe Terra a venit din spaţiu. Concret, de pe corpuri cereşti aşa cum este cometa 67P/Churyumov-Gerasimenko (foto).

Instrumentele aflate la bordul navetei Rosetta au detectat, în norul de gaze dimprejurul cometei, glicină şi fosfor, informează KUTV. Glicina face parte din clasa aminoacizilor, care sunt esenţiali în obţinerea proteinelor, în timp ce fosforul este crucial pentru ADN şi celule.

Prezenţa acestora în preajma cometei vine în sprijinul ideii că astfel de corpuri au furnizat elemente esenţiale vieţii pe Terra, arată un studiu publicat recent de jurnalul Science Advances.

Oamenii de ştiinţă spun că o concentraţie mare din aceste molecule, în combinaţie cu apa, au dus la formarea „supei primordiale” din care s-a născut viaţa pe planeta noastră, în urmă cu peste 4 miliarde de ani.

Iar toate aceste particule din componenţa cometei s-au format înainte de naşterea Soarelui şi planetelor, într-un mediu rece, a declarat autorul studiului, fizicianul elveţian Kathrin Altwegg.

Glicina, despre care oamenii de ştiinţă se aşteptau să se găsească pe comete, a fost detectată anterior şi pe meteoriţi. Şi pe cometa Wild 2 s-a găsit glicină, însă, pentru că mostrele au fost procesate pe Pământ, există riscul ca acestea să fi fost contaminate.

De această dată, însa, nu poate fi vorba despre nicio contaminare, au dat asigurări oamenii de ştiinţă. Mai mult, prezenţa fosforului este o premieră, acesta nemaifiind detectat pe nicio cometă.