7 lucruri care te fac să te simți minuscul

by Ana Balan on Jun 7, 2016 Știință 826 Vizualizari

Planeta noastră este a cincea după mărime dintre toate planetele din sistemul solar si singura, care fără îndoială, există viață. În ciuda faptului că Pământul pare imens, este ca un bob de nisip în acest vast univers. Howandwhy.ro vă prezintă 7 lucruri cosmice, care sunt sigur că te v-a face sa te simti minuscul.

1.Steaua noastra numită soarele este unul dintre cel puțin 100 de miliarde de stele din Calea Lactee.  După datele oamenilor de știință  s-a estimat că , în universul observabil, există cel puțin 100 demiliarde de galaxii, fiecare dintre acestea fiind "pline de" stele. În general, în universul de stele este mai mare de boabe de nisip pe toate plajele de pe Pământ. În 1995, prima planeta din afara sistemului nostru solar a fost descoperit. Pana in prezent,  s-au găsit mii de exoplanete ce orbitează stele asemănătoare Soarelui.

2. Calea Lactee este ca metropola, care este acasa, la un număr foarte mare de stele. Pentru a traversa această "metropolă", veți avea nevoie de 100.000 de ani, și cu condiția ca vei călători la viteza luminii, care, după cum probabil ați ghicit, foarte repede.

3. Aproximativ 70% din universul observabil este energia întunecată. Încă 25% sunt rezervate materiei întunecate. Restul de 5% sau chiar mai puțin decât că, desigur, să cădem la materia obișnuită, alcătuită din atomi. Asta e tot ce se poate găsi în lume, și tot ce am văzut vreodată cu ajutorul instrumentelor noastre.

4. În cazul în care soarele era de mărimea unei uși standard Pământul ar fi despre modul în care moneda de 5 cenți.

5. Masa Soarelui este de 99,8% din masa totală a sistemului solar, 0,2% rămase sunt toate celelalte obiecte ale sistemului.

6. Edwin Hubble a descoperit că universul se extinde și că, în urmă cu 14 miliarde de ani, întregul univers a fost colectat într-un singur punct în spațiu.

7. Patru nave spațiale americane au fost trimise în afara sistemului solar în spațiul interstelar. Apoi a reușit doar să se mute sonda "Voyager 1", care s-a retras de la Soare, la o distanță de 20 de miliarde de kilometri. Să ne amintim că aparatul este oprit pentru a cuceri spațiile de spații deschise în septembrie 1977