(STUDIU) Canada și Siberia vor salva omenirea, după încălzirea globală

Recomandat by Ana Balan on Jun 20, 2016 Știință 635 Vizualizari

Un grup de climatologi din Canada și Statele Unite au stabilit regiunile planetei – nordul Siberiei și Canada continentală , care, pe viitor, ar putea deveni mult mai primitoare pentru a găzdui miliardele de oameni care vor fugi din calea efectelor încălzirii climatice. Un studiu pe această temă a fost publicat în revistă Science.

În opinia oamenilor de știință, ca urmare a încălzirii globale, zonele de taiga ar putea deveni o nouă casă pentru numeroase specii de animale și plante, dar și pentru oameni.

Conform studiului, pe 60-70% din teritoriile reci situate la nord de 49 de grade clima va deveni mai umedă, iar perioada de vegetație mai lungă, pe fondul încălzirii terestre.

În același timp, în regiunile sudice, clima va fi tot mai fierbinte și mai uscată, ceea ce va conduce la dispariția vegetație, animalele fiind, în aceste condiții, obligate să migreze spre nord.

Cercetătorii au ajuns la aceste concluzii analizând un teritoriu acoperit cu peste 26.000 de copaci din provincia canadiană Quebec. Analiza cercurilor și al trunchiurilor de copaci a demonstrat sensibilitatea lor la schimbările de temperatură și volumul de precipitații. În taiga se răspândește tot mai mult bradul negru (Picea mariana), una dintre plantele de bază ale ecosistemului local.

Specialiștii nu excud posibilitatea că ecosistemelor sudice să se adapteze la temperaturi mai ridicate dacă încălzirea globală va fi moderată. În ceea ce privește teritoriile nordice (Canada continentală, nordul Siberiei, Scandinavia și Finlanda), prognozele pentru această parte a lumii, care adăpostește 30% din pădurile planetei și aproximativ 20% de carbon organig, fiind îngreunate de incendiile de proporții care au loc aici.